ul. Światowida 58B,
03-144 Warszawa
telefon: +48 667-999-652

Godziny otwarcia:
Pon – Pt.: 8:00 – 22:00 Sobota: 8:00 – 16:00

I love fitness TRX studio
ul. Świderska 125
03-128 Warszawa

Godziny otwarcia:
Pon-Czw 18:00-21:00

Masz pytania? Jesteś zainteresowana bezpłatną pierwszą wizytą w klubie? Wypełnij formularz kontaktowy!

Fomularz kontaktowy
kod bezpieczeństwa:
security code
Proszę wpisać kod zabezpieczający:

Wyślij
I Love Fitness | Trening obwodowy
15563
single,single-portfolio_page,postid-15563,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive
 

Trening obwodowy

About This Project

Szukasz efektywnego treningu, który sprawi , że pozbędziesz się zbędnych kilogramów i wzmocnisz mięśnie rąk, nóg, pośladków oraz brzucha? Ćwiczenia wzmacniające wykonywane na specjalnie zaprojektowanych maszynach dla kobiet idealnie do tego się nadają. Na środku sali dodatkowo wykonasz ćwiczenia aerobowe, które podkręcą Twój metabolizm. Takie połączenie zapewni Ci poprawę kondycji oraz ciekawą formę dbania o wygląd sylwetki.

To efektywny trening dla osób, które chcą szybko i skutecznie poprawić kondycję oraz pozbyć się zbędnych kilogramów. Trening prowadzony jest na maszynach zaprojektowanych specjalnie dla kobiet. Składa się z 8 stacji wzmacniających różne grupy mięśni, przeplatanych ćwiczeniami aerobowymi. Poznaj zalety treningu obwodowego. Dzięki niemu poprawisz Swoje krążenie i metabolizm. To doskonały sposób na harmonijne wymodelowanie Twojej sylwetki.

 

 

Trening obwodowy to forma aktywności fizycznej, podczas której dzięki poszczególnym stanowiskom wykonywany jest zestaw ćwiczeń na wszystkie partie mięśniowe: nogi i pośladki, klatkę piersiową, plecy, barki, ramiona oraz brzuch. Ćwiczenia obwodowe rekomendowane są przez specjalistów, jako skuteczne w walce ze zbędnymi kilogramami, cellulitem oraz brakiem kondycji.

 

Jak wygląda trening?

Jest to trening grupowy, w którym może ćwiczyć maksymalnie 16 osób.

Część grupy ćwiczy na maszynach wykonując ruchy przez nie narzucone, a pozostała część wykonuje ćwiczenia z wykorzystaniem stepów, handelków, gum piłek, bądź z ciężarem własnego ciała – wszystko to pod czujnym okiem instruktorki. Po upływie określonego czasu następuje zmiana miejsc (środek sali – maszyna). Zajęcia kończą się, gdy wszyscy ćwiczący obejdą każdą z maszyn. W zależności od stopnia zaawansowania grupy wykonywanych jest 2 lub 3 pełne obwody.

Dla kogo?

Trening obwodowy to doskonały sposób na harmonijne wymodelowanie sylwetki, polecany jest zarówno dla osób, które prowadzą aktywny tryb życia, jak i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć ćwiczenia.

Nasze maszyny są dostosowane do potrzeb kobiet. Ich prosta konstrukcja narzuca tor ruchu i nie ma możliwości błędnego wykonania ćwiczenia. Od urządzeń na zwykłej siłowni różni je to, że praca przebiega dwufazowo, działa zarówno w pierwszej fazie, podczas wyciskania oraz w drugiej fazie, powrotnej. Dzięki temu wykonywanych jest 2x więcej ćwiczeń. Zaletą sprzętu jest również to, że aby zmienić obciążenie wystarczy jedynie ustawić pokrętło na wartości dostosowanej do swoich możliwości.

 

Zalety treningu obwodowego

  1. Wyszczupla Twoją Sylwetkę

Powszechnie wiadomo, że trening pomaga budować mięśnie. Ale mało znanym faktem jest to, że im więcej tych mięśni mamy, tym więcej spalamy kalorii. Już po 12 tygodniach treningu siłowego, nasz organizm jest w stanie spalić 15% więcej kalorii w ciągu dnia. Jeśli w trakcie zrzucania wagi, oprócz diety, ćwiczysz także siłowo, to wówczas Twoje mięśnie jako źródło energii wykorzystują nagromadzony tłuszcz.

A poza tym w trakcie 1 min treningu obwodowego spalamy, w zależności od intensywności, od 15-20 kalorii.

  1. Jest to bardzo skuteczna forma treningu 

Ponieważ oprócz zwiększenia wydolności fizycznej, zwiększa masę mięśniową, a co za tym idzie po treningu zwiększa się spoczynkowa przemiana materii. Mięśnie potrzebują do przetrwania ok. 65-130 kcal na 1 kg masy mięśniowej dziennie (nie mylić z masą ciała). Wniosek – mięśnie nawet w trakcie snu spalają kalorie, ponieważ tkanka mięśniowa jest tzw. tkanką aktywną i potrzebuje energii do przeżycia. Badania wykazały, że trening obwodowy zwiększa gęstość mięśni, ale również zwiększa ich masę. U kobiet trenujących systematycznie i nie stosujących suplementacji, przyrost masy mięśniowej w ciągu roku wynosi ok. 2,5 kg. Jest to wielkość praktycznie niezauważalna , ale pozwala na zwiększenie wydatku energetycznego, czego efektem jest redukcja tkanki tłuszczowej.

Dlaczego ?

Ponieważ średnie zapotrzebowanie masy mięśniowej na energię to 100 kcal/kg na dobę. Zwiększając masę ciała o 2,5 kg masy mięśniowej zwiększamy zapotrzebowanie organizmu na kcal, a dokładnie organizm potrzebuje ich na dobę o 250 więcej. W ciągu roku to zapotrzebowanie wynosi 91 250 kcal . Ponieważ 1 gr tłuszczu to 9 kcal , rocznie znika z organizmu ok 10 kg tłuszczu.

  1. Pomaga zachować młody wygląd

Po przekroczeniu wieku 40 lat, większość ludzi zaczyna tracić około ¼ kg masy mięśniowej rocznie, zmniejszając tym samym liczbę spalanych kalorii i zwiększając szansę na przybranie wagi. Trening wzmacniający pomaga odwrócić tą część procesu starzenia, poprzez utrzymanie wypracowanych już mięśni bądź budowanie nowych, co w zamian pomaga redukować tłuszcz.

  1. Pomaga w zwalczaniu depresji

Badania wskazują, że trening z obciążeniem powoduje wzrost pozytywnego odbierania własnego wyglądu. Bierze się to stąd, że efekty tego rodzaju treningu są bardziej widoczne niż treningu aerobowego. Już po kilku tygodniach wzmacniania, mięśnie zaczynają się robić twarde, jesteś w stanie wykonać więcej powtórzeń, a to sprawia, że czujesz się dobrze. Badania wykazały również, że kobietom, które nabrały najwięcej siły, wzrosło także poczucie własnej wartości.

  1. Buduje mocne kości

Około 35 roku życia, Twój organizm zaczyna tracić umiejętność samoistnej odbudowy kości. Zmniejszający się podczas menopauzy poziom estrogenu, może jeszcze dodatkowo spowolnić w/w umiejętność. Dlatego też trening wzmacniający jest jednym z najlepszych sposobów na stymulację wzrostu kości. Nie tylko pomaga on w zatrzymaniu procesu utraty kości, ale pomaga także w budowaniu nowych. Badania wykazują, że taka forma zajęć może zwiększyć twardość kości także po menopauzie.

trening_obwodowy2

  1. Zmniejsza ryzyko zapadnięcia na chorobę serca

Trening wzmacniający zmniejsza ciśnienie krwi i poziom „złego cholesterolu” (LDL, tamującego arterie), podwyższając jednocześnie poziom „dobrego cholesterolu” (HDL). Najświeższe badania mówią o 23%-owym zmniejszeniu ryzyka zapadnięcia na chorobę serca, dzięki takim regularnym ćwiczeniom.

  1. Przyśpiesza tempo przemiany materii.

Wraz z wiekiem metabolizm każdej kobiety zwalnia. Najlepszym sposobem jego przyśpieszenia jest trening o zmiennej intensywności ćwiczeń (interwał). Trening obwodowy przyspiesza metabolizm na dłużej niż na czas trwania samego wysiłku.

  1. Pomaga utrzymać niski poziom cukru we krwi

Na cukrzycę chorujemy wówczas, gdy mięśnie nie są w stanie wchłonąć całego cukru, który znajduje się we krwi, a który służy jako paliwo do ich pracy. Kiedy wykonujesz trening wzmacniający, mięśnie stają się bardziej wydajne we wchłanianiu cukru, jego poziom staje się bardziej wyregulowany, a ryzyko otyłości i w efekcie zachorowania na cukrzycę II-ego typu znacznie się zmniejsza.

  1. Zmniejsza ból w kolanach

Przeprowadzone badania wykazały, że osoby, które zapadły na artretyzm, po 4 miesiącach treningu wzmacniającego odczuwały niemal o połowę mniejszy ból w kolanach. Także o blisko 50% poprawiły swoją zdolność do poruszania się bez bólu. Wszystko to dzięki mięśniom, które zbudowane zostały w okolicach kolan, pod wpływem treningu siłowego.

  1. Duża różnorodność ćwiczeń

Trening obwodowy nie jest nudny. Ćwiczenie w rytm muzyki z ciągłą zmianą stanowisk nie pozwala na monotonię, co ma wpływ na pozytywne podejście do samego treningu.

 

Category
Art, swiatowida

wordpress theme powered by jazzsurf.com