ul. Światowida 58B,
03-144 Warszawa
telefon: +48 667-999-652

Godziny otwarcia:
Pon – Pt.: 8:00 – 22:00 Sobota: 8:00 – 16:00

Kontakt do Inspektora Danych Osobowych:
e-mail: iod@ilovefitness.pl


Masz pytania? Jesteś zainteresowana bezpłatną pierwszą wizytą w klubie? Wypełnij formularz kontaktowy!

Wysyłając formularz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Ilovefitness.pl z siedzibą pod adresem ul. Światowida 58B, 03-128 Warszawa moich danych osobowych w celu otrzymania informacji związanej z ofertą klubu. W każdej chwili mogę wystąpić z wnioskiem o usunięcie moich danych.
Fomularz kontaktowy
kod bezpieczeństwa:
security code
Proszę wpisać kod zabezpieczający:

Wyślij
I Love Fitness | Skuteczne spalanie tłuszczu dzięki interwałom!
16173
post-template-default,single,single-post,postid-16173,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive
 

Skuteczne spalanie tłuszczu dzięki interwałom!

22 Cze Skuteczne spalanie tłuszczu dzięki interwałom!

Skuteczne spalanie tłuszczu dzięki interwałom!

 

Marzysz o szybkim pozbyciu się nadmiernych kilogramów? Chcesz wyrzeźbić piękną sylwetkę? Nabrać kondycji? Trening interwałowy będzie dla Ciebie idealnym sposobem na realizację planów.
Na czym polegają interwały?

To krótki trening, trwający zazwyczaj od 5min do 30min. Polega na ćwiczeniach o wysokiej intensywności, przerywanych niepełnym odpoczynkiem(np. truchtem). Przez kilkanaście sekund angażujesz swoje ciało nawet do 100% możliwości. Pomiędzy ćwiczeniami wplatane są krótkie przerwy – od 10 do 30 sekund. Ważne jest, byś cały czas pozostała w ruchu – to spowoduje poprawę Twojej kondycji.  W skrócie, zasada HIIT (ang. High Intensity Interval Training) jest prosta: szybko – wolno – szybko – wolno….
Lekarstwo na chroniczny brak czasu

Zaletą tego treningu jest 3 razy szybsze spalanie tłuszczu, niż w przypadku ćwiczeń aerobowych. Jeśli zależy Ci na czasie (i nie chcesz spędzać wielu godzin ćwicząc na orbitreku czy rowerku), interwały będą dla Ciebie lepszym rozwiązaniem.

Dodatkowym atutem są silne procesy spalające tłuszcz – utrzymują się jeszcze długo po zakończeniu treningu. Twój metabolizm może być przyspieszony nawet do 48h po ćwiczeniach! Jest to tzw. faza EPOC, czyli zwiększona potreningowa konsumpcja tlenu. Ćwiczenia aerobowe pobudzają nasz organizm do spalania tkanki tłuszczowej tylko podczas trwania aktywności fizycznej.

Jak go wykonywać?
Nigdy nie zapomnij o rozgrzewce. Przygotuj swoje ciało do wzmożonego wysiłku, by zapobiec wszelkim kontuzjom. Trening HIIT można wykonywać w wielu formach:

  • treningi biegowe
  • jazda na rowerze
  • zajęcia fitness (np. Tabata, TMT, Interval Training).

Następnie przystępujemy do kluczowej fazy, czyli łączenia maksymalnej intensywności z niską. Początkowo możesz zacząć od ok. 5 serii. Potem możesz stopniowo zwiększać ilość powtórzeń, bo Twoja kondycja będzie coraz lepsza. Jeżeli jesteś osobą początkującą, zacznij od krótszych serii. Nie skacz od razu na głęboką wodę – ważne, by się nie zniechęcić 🙂
Przykład:

  • Ułóż sobie 5 ćwiczeń (przysiady, skręty bioder, burpees itp.)
  • Każde będziesz wykonywać przez 45 sekund z maksymalną ilością powtórzeń (np. jak najwięcej przysiadów)
  • Ćwiczenia przeplataj 15 sekundową przerwą w postaci wolniejszego biegu w miejscu.
  • Wykonaj 4 takie serie.
  • Swój trening zakończ spokojnym rozciąganiem na wyciszenie organizmu

Jest to duże obciążenie dla ciała, dlatego HIIT nie powinien trwać dłużej niż 30min. Musisz przeznaczyć również czas na regenerację mięśni.
Dla kogo preferowane są interwały?
Trening HIIT poprawia wydolność serca i ogólną kondycję. Każdy, kto chce mieć lepszą wytrzymałość, obniżyć tętno spoczynkowe swojego serca, z pewnością powinien spróbować tej formy aktywności. Nie musisz posiadać wyspecjalizowanego sprzętu, by zrobić pełnowartościowy trening. Należy jednak pamiętać, że osoby z problemami układu krążeniowo-oddechowego nie powinny wykonywać bardzo intensywnych ćwiczeń, które obciążają serce. Jeżeli chcesz szybko i skutecznie pozbyć się nadmiernych kilogramów koniecznie wypróbuj tę formę treningową. Do dzieła!

Nasz instruktorka Justyna przygotowała film instruktażowy zajęć Tabata

Tekst: Dominika Wiśniewska

Udostępnij to:
No Comments

Post A Comment

wordpress theme powered by jazzsurf.com