ul. Światowida 58B,
03-144 Warszawa
telefon: +48 667-999-652

Godziny otwarcia:
Pon – Pt.: 8:00 – 22:00 Sobota: 8:00 – 16:00

Kontakt do Inspektora Danych Osobowych:
e-mail: iod@ilovefitness.pl


Masz pytania? Jesteś zainteresowana bezpłatną pierwszą wizytą w klubie? Wypełnij formularz kontaktowy!

Wysyłając formularz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Ilovefitness.pl z siedzibą pod adresem ul. Światowida 58B, 03-128 Warszawa moich danych osobowych w celu otrzymania informacji związanej z ofertą klubu. W każdej chwili mogę wystąpić z wnioskiem o usunięcie moich danych.
Fomularz kontaktowy
kod bezpieczeństwa:
security code
Proszę wpisać kod zabezpieczający:

Wyślij
I Love Fitness | Odżywka białkowa – kiedy i dla kogo?
16365
post-template-default,single,single-post,postid-16365,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive
 

Odżywka białkowa – kiedy i dla kogo?

20 Sty Odżywka białkowa – kiedy i dla kogo?

Białko stanowi  materiał budulcowy każdej tkanki naszego organizmu. Przede wszystkim jest  głównym budulcem mięśni. Dlatego po treningu wzrasta  proteinowe zapotrzebowanie – by prawidłowo regenerować i syntetyzować nowe włókna mięśniowe.

Wbrew powszechnej opinii, odżywka nie jest tylko dla kulturystów( i mięśnie nie rosną od niej jak na drożdżach J) Jest wygodnym uzupełnieniem diety i może stanowić szybką alternatywę dla posiłku potreningowego, kiedy nie masz czasu gotować.

Kiedy należy zwiększyć podaż białka?

  • niska masa mięśniowa
  • nadwaga, nadmiar tkanki tłuszczowej
  • źle zbilansowana, niepełnowartościowa dieta
  • intensywne, wytrzymałościowe i wydolnościowe treningi

Kiedy chcemy szybko i efektywnie redukować tkankę tłuszczową oraz zwiększyć jędrność ciała i siłę mięśni, wzrasta zapotrzebowanie na białko.

Dlaczego akurat białko serwatkowe?

Serwatka to białko wyizolowane z mleka. Charakteryzuje się dużą strawnością i wydajnością produkcji. Jest najlepsze spośród białek (przewyższa nawet  białka mięsa) Wszystko dzięki dużej zawartości leucyny, która najefektywniej pobudza syntezę mięśni. Możemy zjeść dużo więcej innego białka, które zawiera mniej leucyny i nie osiągniemy takiego efektu, jak w przypadku porcji (25g) białka serwatkowego.

Czym różni się białko serwatkowe od nabiału?

Skład białek w nabiale to 80% kazeiny i 20% serwatki. Kazeina jest białkiem, które trawi się gorzej.  Niestety potencjalnie zakwasza organizm i może przyczyniać się do stanów zapalnych, czyli będzie wzmagać powstawanie wolnych rodników w organizmie. Jest głównym składnikiem twarogu, który jest pozbawiony serwatki.

W przeciwieństwie do nabiału, serwatka jest bezpieczna dla osób z chorobami autoimmunologicznymi, u których występuje przewlekły stan zapalny. Większość serwatek jest o zredukowanej ilości lub pozbawione laktozy. Możesz pić białko serwatkowe nawet z mleczną nietolerancją.

Serwatka ma także zredukowaną zawartość tłuszczu i słodzona jest słodzikiem oraz stewią – jedna porcja na mleku to tylko ok. 150 kilokalorii! J

Przeciwskazania

  • cukrzyca, insulinooporność
  • przewlekła niewydolność nerek
  • alergia na nabiał

Tekst: Dominika Trzmiel

Udostępnij to:
No Comments

Post A Comment

wordpress theme powered by jazzsurf.com