ul. Światowida 58B,
03-144 Warszawa
telefon: +48 667-999-652

Godziny otwarcia:
Pon – Pt.: 8:00 – 22:00 Sobota: 8:00 – 16:00

Kontakt do Inspektora Danych Osobowych:
e-mail: iod@ilovefitness.pl


Masz pytania? Jesteś zainteresowana bezpłatną pierwszą wizytą w klubie? Wypełnij formularz kontaktowy!

Wysyłając formularz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Ilovefitness.pl z siedzibą pod adresem ul. Światowida 58B, 03-128 Warszawa moich danych osobowych w celu otrzymania informacji związanej z ofertą klubu. W każdej chwili mogę wystąpić z wnioskiem o usunięcie moich danych.
Fomularz kontaktowy
kod bezpieczeństwa:
security code
Proszę wpisać kod zabezpieczający:

Wyślij
I Love Fitness | Nordic Walking – czym jest prozdrowotny spacer z kijkami?
16157
post-template-default,single,single-post,postid-16157,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.6,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.1,vc_responsive
 

Nordic Walking – czym jest prozdrowotny spacer z kijkami?

Nordic Walking – czym jest prozdrowotny spacer z kijkami?

Nordic Walking – czym jest prozdrowotny spacer z kijkami?

 

Nordic Walking stał się jedną z popularniejszych form aktywnego życia. To prosta i efektywna technika marszu z kijkami, w której angażujemy całe ciało. Spacer na świeżym to połączenie relaksu z prozdrowotnym treningiem. Uprawiać go może każdy, bez względu na wiek i poziom zaawansowania.

Czym jest Nordic Walking?
Rodzaj szybkiego chodu ze specjalnie zaprojektowanymi kijkami, które wspomagają pracę całego ciała. Spacer na świeżym przypomina narciarstwo biegowe. Taki trening aerobowy uaktywnia aż 90% Twojego ciała do ruchu. Szczególną uwagę należy zwrócić na poprawną technikę – jest łatwa do opanowania. Jednak wielu samouków nie wie jak dobrze wykorzystać specjalistyczne kijki, by odciążyć stawy i maksymalnie korzystać z tej formy aktywności.

Co jest potrzebne do Nordic Walking?

Aby przygotować się do treningu Nordic Walking nie trzeba dużych nakładów finansowych. Pierwszym krokiem jest zakup odpowiednich kijów. Można wybrać spośród teleskopowych i tych o stałej długości. Najważniejsza jest dobrze dopasowana ich długość – można ją prosto obliczyć: wzrostx0,66 dla osób uprawiających NW rekreacyjnie. Kije powinny posiadać specjalne paski, na których można się opierać i odpychać od podłoża. Dobrze jest zainwestować w wygodny i stabilny sprzęt, ponieważ Nordic Walking to typowo wytrzymałościowy trening, dlatego zły kijek może powodować przeciążania i obniżyć komfort chodu. Bardzo ważne, aby nie mylić kijków do NW z kijami do uprawiania trekkingu!
Jeżeli masz już sprzęt, wystarczą wyłącznie dobre buty, wygodny strój i dobry humor 🙂

Jakie korzyści płyną z uprawiania Nordic Walking?

  • Spacery Nordic Walking to świetny sposób na poprawę kondycji i zrzucenie nadmiernych kilogramów.
  • Podczas jednego godzinnego spaceru możesz spalić nawet 400kcal!
  • Podczas treningu tętno Twojego serca wzrasta, co skutkuje lepszym dotlenieniem każdej komórki naszego ciała.
  • To wspaniała forma wypoczynku indywidualnego jak i grupowego. Doskonała alternatywa dla osób, które chcą spędzać wspólnie czas ze znajomymi i bliskimi, a jednocześnie czerpać korzyści dla swojego zdrowia.
  • Dzięki zaangażowaniu całego ciała, szczególnie górnego odcinka tułowia możesz w łatwy sposób pozbyć się napięć stresowych, powodujących ból w szyi, łopatkach i lędźwiach. Regularne treningi mogą zdecydowanie poprawić sprawność ciała wzmacniając brzuch i klatkę piersiową.
  • Podczas treningu Nordic Walking odciążasz najbardziej narażone stawy. Część ciężaru ciała jest skierowana na kijki. Twoje plecy są w bardziej łagodnym położeniu i nie ma napięcia mięśniowego zwiększającego ryzyko kontuzji. Obciążenie stawów kolanowych i kręgosłupa z każdym krokiem jest o około 5 kilogramów mniejsze niż przy zwykłym marszu. Jeżeli zachowasz odpowiednią technikę marszu, nie narazisz się na kontuzję.

Nordic Walking stał się popularnym, łatwym i bezpiecznym sportem dla każdego. Regularne treningi przynoszą wiele korzyści dla zdrowia oraz sprawiają, że czujemy się dotlenieni, odstresowani i pełni sił do aktywnego życia.

Tekst: Dominika Wiśniewska

 

Udostępnij to:
No Comments

Post A Comment