ul. Światowida 58B,
03-144 Warszawa
telefon: +48 667-999-652

Godziny otwarcia:
Pon – Pt.: 8:00 – 22:00 Sobota: 8:00 – 16:00

Kontakt do Inspektora Danych Osobowych:
e-mail: iod@ilovefitness.pl


Masz pytania? Jesteś zainteresowana bezpłatną pierwszą wizytą w klubie? Wypełnij formularz kontaktowy!

Wysyłając formularz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Ilovefitness.pl z siedzibą pod adresem ul. Światowida 58B, 03-128 Warszawa moich danych osobowych w celu otrzymania informacji związanej z ofertą klubu. W każdej chwili mogę wystąpić z wnioskiem o usunięcie moich danych.
Fomularz kontaktowy
kod bezpieczeństwa:
security code
Proszę wpisać kod zabezpieczający:

Wyślij
I Love Fitness | Jak wrócić do formy po ciąży?
16422
post-template-default,single,single-post,postid-16422,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.6,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.1,vc_responsive
 

Jak wrócić do formy po ciąży?

Jak wrócić do formy po ciąży?

Większość kobiet wie, że ćwiczenia w ciąży są bardzo korzystne dla mamy i maluszka. Lekarze również z coraz większą śmiałością polecają je swoim pacjentkom . Większy problem jest z „powrotem do formy” po ciąży….

Lekarze niestety nie informują o konieczności ruchu i wzmocnienia ciała po porodzie. Nowoczesne badanie nie są powszechne w domach Polaków. Opieramy się na nieaktualnej wiedzy mam i babć, a w Internecie znajdujemy mnóstwo sprzecznych informacji.

Od czego zacząć? Oto kilka wskazówek:

– po porodzie zanim wstaniesz z łóżka wykonuj ćwiczenia poprawiające krążenie *

– w szpitalu, jeżeli masz możliwość, poproś o konsultację z fizjoterapeutą połogowym. Jeśli nie, spotkaj się ze specjalistą zaraz po wyjściu ze szpitala. Od niego dowiesz się, jak pracować z mięśniami dna miednicy, jak kichać i kaszleć po cesarce lub nacięciu krocza, jak dbać o bliznę. Podstawowym elementem powrotu do formy jest sprawdzenie mięśnia prostego brzucha!

– po 7 dniach możesz zacząć chodzić na spacery ze swoim maleństwem. Pamiętaj o zdrowej diecie i o piciu wody. Jeżeli karmisz piersią, to nawet 3l dziennie! Karmienie piersią to dodatkowy wydatek energetyczny, ponieważ podczas tej czynności spalisz około 600 kcal każdego dnia! J

– przez pierwsze 4-6 tygodni (lub indywidualnie, w zależności jak się czujesz), wykonuj ćwiczenia wzmacniające dno miednicy , mobilizujące obręcz miednicy oraz izometryczne napięcia mięśni brzucha (np. leżenie na plecach, kolana 90 stopni, połóż ręce na kolanach, napieraj prostymi rękami na kolana i kolanami na dłonie ). Takie ćwiczenia zajmą Ci 15-20 minut i należy je wykonywać codziennie.

– po 4-6 tygodniach lub więcej,  jeżeli czujesz się wystarczająco silne oprócz codziennych ćwiczeń dna miednicy dokładał ćwiczenia stabilizujące (np. wyprost nogi i przeciwnej ręki w klęku podpartym, uniesienie biodra bokiem) i wykonuj wszystko do 10-12 tygodnia po porodzie. Całość zajmie Ci około 20-30 minut

– po tym okresie skonsultuj się znowu z fizjoterapeutą połogowym. Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań możesz zacząć uczęszczać na zajęcia fitness

-zacznij od spokojniejszych form. W miarę poprawy kondycji możesz wybierać coraz trudniejsze zajęcia

UWAGA! Ćwiczenia nie mają żadnego negatywnego wpływu na laktację! Przed ćwiczeniami nakarm maleństwo, żeby piersi były mniej obrzmiałe i zadbaj o odpowiednie potrzymanie biustu.

Dzięki regularnym ćwiczeniom:

– unikniesz bólu pleców

– mięsień prosty brzucha szybciej się zejdzie, a Twoja sylwetka będzie wyglądać lepiej

– pobudzisz laktacje

– szybciej założysz dżinsy sprzed ciąży 🙂

– najważniejsze: pobudzisz wytwarzanie endorfin, a szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko

Więcej inspiracji z przykładowymi treningami z wózkiem i  ćwiczenia z maluszkiem znajdziesz TUTAJ

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej nasze trenerki i instruktorki chętnie Ci w tym pomogą! 🙂

*ćwiczenia poprawiające krążenie możesz otrzymać od naszej instruktorki na zajęciach Aktywne 9 msc. Spytaj ją o ćwiczenia stabilizujące ciało.

Tekst: Justyna Podobińska

Udostępnij to:
No Comments

Post A Comment