ul. Światowida 58B,
03-144 Warszawa
telefon: +48 667-999-652

Godziny otwarcia:
Pon – Pt.: 8:00 – 22:00 Sobota: 8:00 – 16:00

Kontakt do Inspektora Danych Osobowych:
e-mail: iod@ilovefitness.pl

Regulamin klubu

Masz pytania? Jesteś zainteresowana bezpłatną pierwszą wizytą w klubie? Wypełnij formularz kontaktowy!

Wysyłając formularz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Ilovefitness.pl z siedzibą pod adresem ul. Światowida 58B, 03-128 Warszawa moich danych osobowych w celu otrzymania informacji związanej z ofertą klubu. W każdej chwili mogę wystąpić z wnioskiem o usunięcie moich danych.
Fomularz kontaktowy
kod bezpieczeństwa:
security code
Proszę wpisać kod zabezpieczający:

Wyślij
I Love Fitness | Babeczki fasolowe
16361
post-template-default,single,single-post,postid-16361,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.6,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.1,vc_responsive
 

Babeczki fasolowe

Babeczki fasolowe

  • Puszka czerwonej fasoli
  • 2 jajka
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
  • łyżka oleju kokosowego
  • Duże jabłko lub szklanka musu jabłkowego
  • dojrzały banan
  • 2 -3 łyżki miodu / ksylitolu

Fasolę odsączyć, wszystkie składniki poza jabłkiem zmiksować. Jabłko obrać i pokroić w kostkę i mieszamy z masą. Przekładamy do foremek silikonowych lub wysmarowanej olejem kokosowym formy keksówki i pieczemy w 180 stopniach 45-50min

1 babeczka (czysta) 90 kcal

2 babeczki z masłem orzechowym – 240 kcal

Dlaczego warto jeść warzywa strączkowe?

Do roślin strączkowych zaliczamy soję, soczewicę, fasolę, groch, bób, ciecierzycę a także orzeszki ziemne. Zawartość białka w roślinach strączkowych waha się w granicach 20-40%. Są także źródłem węglowodanów, dużej ilości błonnika i witamin, a także żelaza i cynku. Ta kompozycja sprawa że w przeciwieństwie do zbóż, które są podstawowym źródłem węglowodanów, rośliny strączkowe mają niższy indeks glikemiczny i dłużej utrzymują uczucie sytości.

Dla kogo są szczególnie wskazane rośliny strączkowe?

  • Dla cukrzyków i osób z insulinoopornością
  • Dla wegetarian i wegan jako podstawowe źródło białka
  • Dla każdego z nas jako zamiennik mięsa lub ryb – wprowadzając min. 2-3 obiady wegetariańskie w tygodniu znacznie przyczyniamy się do poprawy stężenia cholesterolu, zmniejszamy stanu zapalnego organizmu i poprawiamy równowagę kwasowo-zasadową. Spożywanie strączków zmniejsza ryzyko choroby niedokrwiennej serca i cukrzycy typu 2.

Aby pozbyć się efektu wzdymającego po spożyciu strączków i usunąć substancje antyodżywcze, należy przed ugotowaniem wypłukać i moczyć nasiona prze ok 12h, po czym ugotować w świeżej porcji wody.

Dlaczego warto przemycać warzywa także do deserów?

Bo warzyw nigdy za wiele! J W efekcie otrzymujemy przepyszny, ale także zdrowy deser, który może stanowić idealną przekąskę w ciągu dnia, a nie musimy rezygnować ze słodkości (tych zdrowych!)

Komu odradzam spożywanie warzyw strączkowych?

  • U osób o których występują choroby przewodu pokarmowego: zespół jelita drażliwego, choroba Crohna, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, świeżo zdiagnozowana celiakia lub silne alergie pokarmowe
  • U osób z chorobami autoimmunologicznymi

Dlaczego tak zdrowy pokarm może tym osobom szkodzić?

W pierwszym przypadku osoby te, których jelito i tak już jest podrażnione mogą źle znosić właściwości gazotworcze, które nawet przy prawidłowej obróbce mogą wystąpić i przyczyniać się do nasilenia dolegliwości.

W drugiej grupie, którą stanowią osoby dotknięte chorobami autoimmunologicznymi, pewne badania wskazują, że produkcję przeciwciał może powodować nieszczelność jelita, ta z kolei może być spowodowana substancjami antyodżywczymi zawartymi w strączkach. Są tą m.in. lektyny, saponiny, kwas fitynowi i inhibitory proteaz.

Co prawda gotowanie zmniejsza ich ilość, sprawiając że dla osób zdrowych są nieszkodliwe ( wręcz badania mówią, że mogą obniżać stan zapalny i ryzyko nowotworów), jednak u osób chorych, u których należy szczególną uwagę zwrócić na kondycję jelit, mogą okazać się zbyt drażniące.

Na pierwszym miejscu jednak w chorobach autoimmunologicznych należy wyeliminować gluten, który bezpośrednio wpływa na otwieranie ścisłych połączeń komórek w jelitach pobudzając produkcję przeciwciał.

Udostępnij to:
No Comments

Post A Comment